Friday, June 21, 2013

Снобизам (пак)

Во Гевгелија, во Сити кафе на 22.06.2013:
- Келнер да платам!
- Изволте, имавте 4 пива, значи 280 денари.
- Да ти платам сега или после? (се обидува да биде интересен)
- Како сакате.
- Добар си ти, келнер. (вади од џебот 1000 денари и му ги дава на келнерот)
Келнерот: - Изволте (му враќа кусур 220 денари, си оди, седнува на соседната маса и почнува интересен разговор со другарите)
Муштеријата: (со чудење, полу-накај- цело пијан го пребројува кусурот)
- Па нели му даде 1000 денари?
- Му дадов
- Па што се чудиш, да го викнам?
- Викни го
- Дечки!
- Изволте
- Нели ти дадех 1000 денари?
- Еми...
- 1000 денари ти даде!
Келнер: (ваѓа од џебот пари, гледа во нив и со лажен израз на лицето) Ми виа са залепиа. (му го враќа дополнителниот кусур на муштеријата) Извини
- Како бе, извини?
- Еми згреших (си оди)

Во Гевгелија, во во една ординација во Амбуланта Гевгелија, пет дена порано:
- Ми дечко, треба да платиш 100 дена'ра на мене и ја ти пресметка оди плати си на каса 40 дена'ра
- како тоа - да платам и тука и таму?
- Ми, треба да платиш за преглед, а треба да платиш и за упатот
- ??? Па нели треба да ми дадете фискална сметка?
- Ми, ќе ти дадам утре, бе дечко
- (сепак, ваѓам 100 денари од џебот и плаќам)

По неколку дена, на претходното место, откако ја отчукав сестрата кај финансискиот директор на амбулантата: -  Сестро, ми наплативте 100 денари кои не требаше да ми ги наплатите.
- Е как така? Еми ти дадех фискална - „Добро здравје“ (ме прави будала, преку сила)
- Сестро, фискалнава не е издадена во институцијава каде што работите, освен тоа фали горниот дел каде што пишува од кого би требало да е издадена, на сите пациенти ли им наплаќате така?
- (збунето) не (ваѓа од џебот 100 денари) ќе ви ги вратам 100-те дена'ра, само дајте ми ја фискалната да ја поништам
- Сестро, фискалната е сега мој документ, а ти треба да ми вратиш 100 денари (и ги земам100-те денари од рака) а ако се извиниш убаво нема да има постапка против тебе.
...

И двата наведени настани говорат за постоењето на истиот понижувачко-непочитувачки менталитет. Всушност се работи за снобовски менталитет, во смисла: спрема некого надмен понижувачко-непочитувачки однос, а спрема властодршците (тие што те ставија во таква позиција да мора да ги лажеш клиентите за да си обезбедиш достојна „плата“) сервилен однос.


No comments:

Post a Comment